F2D sectie (en selectie)

Dit gedeelte is speciaal voorbehouden voor toestellen die lijnbestuurd zijn.

Moderator: Moderators

F2D sectie (en selectie)

Berichtdoor Jo Michiels » ma jan 16, 2017 09:21:35

Met trots mag ik jullie melden dat er sinds gisteren terug een officiële F2D-sectie is in België. 2017 wordt het jaar waarin we gaan proberen om een selectie voor het WK in 2018 af te dwingen. Ook schitterend nieuws voor Natasha Dementieva; Zij mag officieel voor België uitkomen op WK's en EK's.

Groetjes,

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Re: F2D sectie (en selectie)

Berichtdoor Zazen » ma jan 16, 2017 20:18:45

Proficiat voor deze erkenning. Knap ook dat Natasha ons land mag vertegenwoordigen.
de historiek van EBZW op www.baeten-as.be
Zazen
Forum Beheer
Forum Beheer

Berichtdoor Jo Michiels » ma jan 16, 2017 21:58:28

Zazen schreef:Proficiat voor deze erkenning. Knap ook dat Natasha ons land mag vertegenwoordigen.

Thx, we hebben vooral veel steun vanuit de VML en de AAM gekregen om F2D terug te doen heropleven. Het is vooral knap dat Natasha ons intensief wilt trainen. Dat is de enige mogelijkheid om geselecteerd te kunnen worden voor een EK of WK. Als we dit jaar in Engeland nog een paar wedstrijden kunnen meepakken zijn we goed vertrokken. Zelfs de niet-lijnbesturingspiloten houden ons hier op ons forum in de gaten want afgelopen zondag werd ik door FPV-piloten aangesproken over het feit dat wij ook vliegen als het slecht weer is. Tsja, hoe ouder hoe zotter zeker???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor Zazen » ma jan 16, 2017 23:43:29

Een troost: zot zijn doet geen pijn en ik kan het weten :lol: :lol:
de historiek van EBZW op www.baeten-as.be
Zazen
Forum Beheer
Forum Beheer

Berichtdoor freeflight » di jan 17, 2017 19:27:32

Proficiat,
Dan zullen ze binnenkort in Europa terug weten waar Genk ergens ligt op
de modelbouwkaart! :D
Grtz, Jef
freeflight
Combat Pilot
Combat Pilot

Berichtdoor Jef Swerts » di jan 17, 2017 20:14:45

Inderdaad een supertoffe zaak, was erbij toen de sectie nieuw gevormd werd. Klasse! 8)
Ook terug van weggeweest: een nationale wedstrijd F2B inter/advanced/beginner op ons vliegveld in Genk de 21e mei 2017, ik heb er al met Erik in Zemst over gesproken dat ik deze organiseer.
Hopelijk wordt het seizoen '17 beter dan het vorige!
Happy flights,
Jef
PS 060217: Behoudens goedkeuring van het bestuur, natuurlijk! Karel heeft me daarop gewezen...
Laatst bijgewerkt door Jef Swerts op ma feb 06, 2017 14:33:04, in totaal 2 keer bewerkt.
Jef Swerts
Elite*
Elite*

Berichtdoor Jo Michiels » do jan 19, 2017 11:19:49

freeflight schreef:Proficiat,
Dan zullen ze binnenkort in Europa terug weten waar Genk ergens ligt op
de modelbouwkaart! :D
Grtz, Jef

Buiten het feit dat Nino en ik leden zijn van de LV zal er geen combat gevlogen worden in Genk. De (heel) oude garde weet nog hoe het vroeger was in Genk, maar de huidige generatie heeft nog nooit van Genk (als LB-site) gehoord...

Bijgevoegd ook de kalender voor dit jaar voor F2D. :shock:

kalender 2017.jpg

Groetjes,

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor bleriot » ma jan 30, 2017 15:12:43

Allemaal een dikke proficiat! Opnieuw leven in de brouwerij..
Groeten, Jos
bleriot
Line Pilot
Line Pilot

Berichtdoor Jo Michiels » ma jul 03, 2017 11:09:44

Onze reserve-pitman. Jef, merçi om te lanceren!
Bijlagen
Jef Swerts.jpg
Geel staat Jef goed!!!
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor Jef Swerts » ma jul 03, 2017 14:00:56

Graag gedaan, Jo! Het was heel interessant om te zien, zo een F2D wedstrijd: ENORM blitze actie, amai! Jullie hebben allen-Natasha, Nino en Jo- duidelijk flink geoefend!! Mijn indruk is dat jullie alle tegenstand aankunnen, kan natuurlijk zijn dat jullie er anders over denken, maar toch. Nu nog een paar matches en de selectie voor Landres 2018 is een feit ... :D :D :D Misschien nog eens leren zo een Fora motor (wat een immense power komt daar uit!!!)te starten, en dan kan ik bij gelegenheid als "volwaardig" pitman functioneren... a propos, de "pitboxen" zien er goed uit!
P.S. Erliep gisteren in Orp-Jauche een parallel wedstrijd F2B. Ik heb de gelegenheid enkel waargenomen om met vriendelijke hulp van de collega's een paar trimproblemen met mijn "nieuw" F2B model (succesvol) weg te werken. 8)
Groetjes, tot in Herentals
Jef
Jef Swerts
Elite*
Elite*

Berichtdoor elninio1 » ma jul 03, 2017 22:26:50

Ja Jef ,,hartelijk dank voor de hulp tijdens de wedstrijd, wij zijn er goed ontvangen,,hopenlijk kunnen wij volgend jaar weer terug naar Orp- jauche .
en volgend weekend zal ook plezant worden in Herentals ,, allemaal op post voor een mooie groepsfoto van de LIMBURGSE VLEUGELS.
en de wedstrijd in Landre (Frankrijk) zal andere koek zijn ,,Jo ik heb nu al een droge mond !!!!!

groetjes nino
elninio1
First Officer
First Officer

Berichtdoor Jo Michiels » di jul 04, 2017 13:44:51

Hahahaha, die "droge mond".... dat blijft toch telkens terugkomen. :shock: Al is het maar voor een simpel Belgisch kampioenschap. :lol:

Goed dat er al eentje van ons drieën geselecteerd is voor het WK. Nu de rest nog, maar dat moet lukken als we in Landres een beetje ons best doen en de loting wat meevalt. Ik moet wel nog 2 motoren helemaal uit elkaar halen en spoelen en 2 modellen opnieuw bespannen maar dat moet lukken tegen volgend weekend. Stel u voor, een volledige F2D sectie vanuit 1 club naar het WK volgend jaar... 8) 8) 8)
Alweer drukke tijden... In Herentals gaan we ons een beetje ontspannen. Voor 1/2A heb ik totaal geen stress meer, integendeel. Dat is pas ontspannen vliegen. En we zijn al met 8 deelnemers dus dat maakt het ook een beetje plezanter. Voor de eerste keer in de geschiedenis 4 combatpiloten van de Limburgse Vleugels!

Groetjes,

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor Jo Michiels » di jul 11, 2017 12:10:24

Zonder woorden....

https://youtu.be/DHZdkzQnqIs

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor Jef Swerts » wo jul 12, 2017 20:08:12

Da manneke doet anders ook nogal wat kilometers... ik denk dat we russisch moeten leren en naar daar verhuizen om in het combatwalhalla te vertoeven! :lol: Straf natuurlijk.

Veel succes in Landres Jo en Nino ! Keep on fighting! Hopelijk thuis met de kwalificatie in de pocket!

Groetjes
Jef
P.S. Je moet me de exacte samenstelling van je fuel eens doorgeven, kan ik mijn pitkunsten wat aanscherpen tussendoor; ik denk dat ik in Duitsland ook eens naar ITN kan zien.
Jef Swerts
Elite*
Elite*

Berichtdoor Jo Michiels » ma jul 17, 2017 11:33:27

Gisterenavond laat teruggekomen van een zeer vermoeiend maar superplezante vierdaagse. Op donderdag en vrijdag hebben we de Dutch Grand Prix World Cup gevlogen en op zaterdag de French Grand Prix World Cup. Ik zal later een uitgebreider verslag schrijven want de vermoeidheid is nog steeds aanwezig. :-?
Op de Dutch Grand prix was het nog een beetje aftasten en vooral observeren. We hebben heel hard ons best gedaan. Natasha (die reeds lang haar kwalificatiepunten op zak had) en David Wiseman (Britse toppiloot) hebben ons zeer goed geholpen. Ik moest na het winnen van het BK nog 2 WC wins scoren, Nino nog 3. Dat zou geen gemakkelijke opgave zijn gezien de kwaliteit van het deelnemersveld. Ik kan je verzekeren dat de zenuwen door je keel gieren zodra ze je timing (tijdstip wanneer je moet aantreden) en je tegenstander te kennen krijgt. Om het heel kort te maken, op de Dutch Grand Prix haal ik 1 punt dus op de French grand prix krijg ik nog 2 kansen om 1 punt te scoren. Nino ken t meer pech met de loting en op een gegeven moment laat ook 1 motor hem tijdens de combat hem in de steek. Nino start met een grotere uitdaging want hij moet zijn 3 wins nu scoren op een kortere tijd. Jammer genoeg heeft hij het niet gehaald. Tijdens het banket is er dan toch nog een sprankeltje hoop ontstaan aangezien men nu de reglementen gaat uitpluizen om te zien of men daadwerkelijk zich enkel kan kwalificeren via World Cups of dat hiervoor ook internationale wedstrijden mogen meetellen. Sowieso kan men geen F2D team betaande uit 2 personen afvaardigen want 1 team bestaat telkens uit 3 personen.... Ik zal er in elk geval alles aan doen dat mijne vriend Nino met ons meegaat en ook België kan vertegenwoordigen. We moeten nog zeer veel trainen en wedstrijden vliegen maar we zullen er met ons drietjes staan!

20106768_10213588919695741_4007094052302012941_n.jpg
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Volgende

Keer terug naar Lijnbesturing