dieselmotorenliefhebbers

2-takt en 4-takt modellen met nitro motor of met gewone benzine. van 0.1cc tot 500cc

Moderator: Moderators

Re: dieselmotorenliefhebbers

Berichtdoor Jo Michiels » zo okt 15, 2017 21:10:40

Jef Swerts schreef:
Jo Michiels schreef:Ik reageerde al op MBF maar het is echt vakmanschap!!!!! Niet schilderen Dirk! Een beetje inoliën en klaar! 8)

Jo

Klopt wat Jo zegt: dit is virtuoos werk, amai! Echt wat voor een museum want een kunstwerk waardig!
Groetjes
Jef
P.S. Deze rubriek heeft al enige tijd de kaap van de 100.000(!!!) bezoekjes overschreden!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Inderdaad Jef, en ik merk ook dat ik via deze rubriek van ons forum ook emails ontvang met vragen/voorstellen over de motoren die ik hier ooit vernoemd heb. Dat zijn dus emails van personen die via een zoekrobot op ons forum uitkomen en dan, hoe ze het kunnen weet ik niet, aan mijn emailadres komen. Daarom zet ik ook geen foto's van mijn motoren meer op het forum... Het is een beetje te gek aan het worden.

Groetjes,

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor Jef Swerts » ma okt 16, 2017 16:25:57

Amai Jo, dat is wel straf. Jammer dat zo nieuwe inbreng voor deze rubriek wel het gevaar loopt op te drogen, ook daar ik zelf me niet meer zo intensief met diesels kan bezighouden, en dus ook minder te melden heb...
Jef Swerts
Elite*
Elite*

Berichtdoor Jo Michiels » ma okt 16, 2017 17:56:23

Jef Swerts schreef:Amai Jo, dat is wel straf. Jammer dat zo nieuwe inbreng voor deze rubriek wel het gevaar loopt op te drogen, ook daar ik zelf me niet meer zo intensief met diesels kan bezighouden, en dus ook minder te melden heb...

Ik denk dat het het beste is om hier inderdaad alles een beetje op te laten drogen, het heeft toch geen zin om hier foto's of info te verwijderen want uitgommen lukt op het www niet.
De laatste weken zijn er nog enkele zeer oude diesels bijgekomen en 2 gloednieuwe wedstrijdmotoren voor 1/2A combat (Cyclon JAK). Jef heeft hier in het verleden reeds venturi's voor gedraaid dus die kunnen hier mooi op overgeplaatst worden. Ik heb geluk gehad dat ik de 2 allerlaatste JAK's (nr 86 en nr 87) heb die er ooit gebouwd zullen worden. Ik hoop ze woensdag of donderdag op de teststand te kunnen laten lopen en dan gaan ze ingevlogen worden. Ik heb gisteren wel al met een model met JAK gevlogen van Johann Schwarz. Dat is nog net iets sneller dan mijn beste Fora 09 met carbon prop. Eén van mijn fora's is "end of lifetime" maar daar gaat Frits Schot een nieuwe liner en zuiger voor maken dus die kan volgend seizoen misschien terug ingezet worden. Ik heb ook mijn 2de Parra Wasp (met amper 10 minuten looptijd) voor een spotprijs aan Dirk (beginnend combatpiloot) verlapt. Dus buiten mijn T3 en T4 geen Parra-motoren meer voor mij. Nino heeft schitterend gevlogen met zijn Wasp (2 x finale gevlogen en zeer nipt verloren) maar ik heb nooit zo een goede band gehad met Parra's. Qua competitiemotoren zit het voor volgend seizoen wel goed denk ik. Voor 1/2A combat heb ik dan 3 fora's (misschien 4) en 2 JAK's. Voor F2D heb ik 3 Fora's 2014, één Fora 2017 en een MASTER Motor. Daar komt nog minstens 1 SUPERMASTER bij. En voor Mini Team Race (ingevlogen dit weekend!) hebben we een door Ed Needham getunede PAW TBRS. Schitterend motortje.

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor Jef Swerts » ma okt 16, 2017 20:35:28

Dat ziet er inderdaad goed uit! Mijn Waspje had ik laatst nog eens willen starten, maar het lukte niet-ik zal bij Nino eens moeten langsgaan voor wat coaching... :lol:
Jef Swerts
Elite*
Elite*

Berichtdoor ardjoena » do okt 26, 2017 16:49:57

Bijna klaar!
Heeft er niemand een idee voor de benzineleiding ? ( de zwarte darm vooraan) Deze is hier 5mm en te dik.
Ik zoek iets van rubber met 3 mm buitenkant , geen doorzichtige siliconen slang.

Dirk

Afbeelding
ardjoena
Line Pilot
Line Pilot

Berichtdoor jef » za okt 28, 2017 12:56:19

ardjoena schreef:Bijna klaar!
Heeft er niemand een idee voor de benzineleiding ? ( de zwarte darm vooraan) Deze is hier 5mm en te dik.
Ik zoek iets van rubber met 3 mm buitenkant , geen doorzichtige siliconen slang.

Dirk

Afbeelding

DIt misschien http://www.densmodelsupplies.co.uk/inde ... ls&pid=254 , groeten Jef
jef
Combat Pilot
Combat Pilot

Berichtdoor ardjoena » za okt 28, 2017 23:54:31

Dat lijkt me bruikbaar , merci Jef.

Dirk
ardjoena
Line Pilot
Line Pilot

Berichtdoor Jo Michiels » zo okt 29, 2017 11:30:46

Dirk, hoeveel moet de binnendiameter zijn?

Ik heb nog wel wat zwarte slang.

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor ardjoena » zo okt 29, 2017 12:35:59

Jo , bedankt voor het aanbod , maar ik denk dat ik het ergens anders moet gaan zoeken dan bij brandstofslang voor modelmotoren.
De binnendiameter zou max 1,5 mogen zijn , maar buitendiameter liefst kleiner dan 4 mm. Nu zit er een diameter van 5 op en dat "vloekt" een beetje. :(
En een doorschijnende siliconendarm .... ik denk niet dat zoiets bestond in het jaar 1895.
Het lijkt een forse motor , maar eigenlijk is het allemaal héél klein. De meeste boutjes b.v.b. zijn 1,6 en 2 mm. Hoogte van de cilindervoet is minder dan 7 cm.

Dirk
ardjoena
Line Pilot
Line Pilot

Berichtdoor Jo Michiels » zo okt 29, 2017 14:20:03

ardjoena schreef:Jo , bedankt voor het aanbod , maar ik denk dat ik het ergens anders moet gaan zoeken dan bij brandstofslang voor modelmotoren.
De binnendiameter zou max 1,5 mogen zijn , maar buitendiameter liefst kleiner dan 4 mm. Nu zit er een diameter van 5 op en dat "vloekt" een beetje. :(
En een doorschijnende siliconendarm .... ik denk niet dat zoiets bestond in het jaar 1895.
Het lijkt een forse motor , maar eigenlijk is het allemaal héél klein. De meeste boutjes b.v.b. zijn 1,6 en 2 mm. Hoogte van de cilindervoet is minder dan 7 cm.

Dirk

DIrk, ik heb klein stukje (ongeveer 10cm) zwarte slang met buitendiameter 3.14mm en 1 meter (gloednieuwe ingetalkte) zwarte slang met buitendiameter 3.42mm. Daar heb ik 1 meter van. Als je mij je adres nog eens mailt dan stuur ik het je op.

brandstofslang (3).jpg

brandstofslang (1).jpg
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor ardjoena » di okt 31, 2017 12:21:16

kraan 3.jpg
Leidingskes zijn toe gekomen. Merci Jo !! :D
Het past perfect.
ardjoena
Line Pilot
Line Pilot

Berichtdoor Jo Michiels » di okt 31, 2017 13:30:35

Heel fijn!
Jawadde dat is klein! Ik dacht echt dat het een grotere motor was. Misschien handig om er een iets naast te zetten qua referentie. Vroeger deden ze dat met een bic aansteker maar sinds niemand nog rookt... :lol:

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor jef » wo feb 28, 2018 20:16:40

Enkele aluminium drijfstangetjes :-? meegebracht uit de schrootbak om om te smelten naar Mills carters , op de voorgrond een brommer en modelmotor drijfstang :lol:
AfbeeldingDSCN5273 by Jef Lemmens

Groeten Jef
jef
Combat Pilot
Combat Pilot

Berichtdoor Jef Swerts » do maart 01, 2018 22:36:29

Van een vrachtwagenmotor? :) Het zal zeker wel een goede legering zijn, ook dat materiaal van de lagerschalen lijkt interessant...
Jef Swerts
Elite*
Elite*

Berichtdoor Jef Swerts » di maart 06, 2018 20:32:24

Welke industriële nummer of qualificatie heeft het dural dat voor dit doel wordt gebruikt? Zijn daar freesblokken van beschikbaar("Rohlinge" in het Duits)?
Jef Swerts
Elite*
Elite*

VorigeVolgende

Keer terug naar RC brandstof modellen/Schaalmodellen