aankoop carat 2000

hier kan je informatie, tips kwijt die speciaal voor beginnende modelpiloten interessant kunnen zijn.

Moderator: Moderators

aankoop carat 2000

Berichtdoor vits p » wo apr 22, 2015 17:11:09

Ik heb bij ibm een zwever gekocht carat 2000 ,1800span met electromotor 11,1 volt besturing inbegrepen ik heb ook een lader gekocht om op het veld
op te laden :D nu het probleem is ik ken daar geen botten van. mijne zoon en ik zouden ook graag een beetje rc vliegen lijkt me ook plezant
ik heb ook nog een take-of 1400 gekocht zoiets als in den tijd taxi en de westerly voor de iets ouderen onder ons :lol: ook electro met 3 s.
wie kan of wil ons een beetje helpen ook om dat ding uit te trimmen in te vliegen en ons een beetje les te geven.Jo ik weet dat je bijde zowel rondvlucht
als rc vliegt ik vraag het alleen maar he indien geen tijd voor mij geen probleem :lol:

Ps,deze toestellen zijn r.t.f kant en klaar.

groetjes,

trikke.
vits p
Combat Pilot
Combat Pilot

Re: aankoop carat 2000

Berichtdoor Jo Michiels » do apr 23, 2015 07:40:55

vits p schreef:Ik heb bij ibm een zwever gekocht carat 2000 ,1800span met electromotor 11,1 volt besturing inbegrepen ik heb ook een lader gekocht om op het veld
op te laden :D nu het probleem is ik ken daar geen botten van. mijne zoon en ik zouden ook graag een beetje rc vliegen lijkt me ook plezant
ik heb ook nog een take-of 1400 gekocht zoiets als in den tijd taxi en de westerly voor de iets ouderen onder ons :lol: ook electro met 3 s.
wie kan of wil ons een beetje helpen ook om dat ding uit te trimmen in te vliegen en ons een beetje les te geven.Jo ik weet dat je bijde zowel rondvlucht
als rc vliegt ik vraag het alleen maar he indien geen tijd voor mij geen probleem :lol:

Ps,deze toestellen zijn r.t.f kant en klaar.

groetjes,

trikke.

Hallo Patrick,

ik wil het graag doen, maar er zijn ervaren instructeurs bij ons op de club die veel beter kunnen inschatten welk leertraject je dient te volgen. Een bijkomende beperking is dat ik mode 2 vlieg. De meest gebruikte mode in Europa maar bij ons op de club zeldzaam. Ik denk dat het handig is om tijdens een weekend met al je rc-spullen naar het plein te komen en je bij te laten staan door de clubinstructeurs. Het bijkomend voordeel dat jij hebt is dat je heel goed weet hoe een vliegtuig dient te vliegen en dat je het gewoon bent om binnen enkele tienden van een seconde te reageren. Je zal zien dat het in vergelijking met LB veel meer ontspannen vliegen is. Het is gewoon een andere beleving. Ik zou beide disciplines niet meer kunnen missen, alhoewel LB toch nog mijn eerste en grote liefde is. (na mijn vrouw, mijn kinderen, mijn auto's,.... :lol: )
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Berichtdoor vits p » do apr 23, 2015 16:57:43

:lol: dat laatste is bij mij ok zo vrouw en Tim :D ik ben een leek zowel electro motoren als vliegen rc.moet je daar een brevet voor afleggen ofzoiets
Ik ben ook diepzeeduiker en daar had je verschillende diplomas het hoogste was instrukteur 5 sterren dat zijn gasten die 100 meter diep gedoken hadden
enzv enzv ik heb enkel elementair diploma ik mag dus gaan duiken :lol: ale dit ter info,daarom wou ik weten wat je moet doen om elementair rc piloot
te worden ik versta heel goed dat je met een rc vliegtuig heel ver en hoog kunt raken en dat de regelementen anders zijn dan bij rondvlucht.

groetjes,

trikke.
vits p
Combat Pilot
Combat Pilot

Berichtdoor Zazen » do apr 23, 2015 17:29:17

vits p schreef::lol: dat laatste is bij mij ok zo vrouw en Tim :D ik ben een leek zowel electro motoren als vliegen rc.moet je daar een brevet voor afleggen ofzoiets
Ik ben ook diepzeeduiker en daar had je verschillende diplomas het hoogste was instrukteur 5 sterren dat zijn gasten die 100 meter diep gedoken hadden
enzv enzv ik heb enkel elementair diploma ik mag dus gaan duiken :lol: ale dit ter info,daarom wou ik weten wat je moet doen om elementair rc piloot
te worden ik versta heel goed dat je met een rc vliegtuig heel ver en hoog kunt raken en dat de regelementen anders zijn dan bij rondvlucht.

groetjes,

trikke.

Ikzelf vlieg ook mode 2 maar zou je wel de beginselen van het rc-vliegen kunnen uitleggen. Wat de brevetten betreft, er bestaan voor motor- en zweefvliegen, helikoptervliegen en jetvliegen een veiligheidsbrevet A en een veiligheidsbrevet B. De info hierover vind je op de site van de VML ( http://flytovmlcom.webhosting.be/Brevetten. Meer uitleg kan ik je altijd wel geven als we mekaar tegenkomen.
Aerodynamica zal voor jou niet veel geheimen hebben maar een RC-toestel reageert heel anders dan een lijnbesturingstoestel, de oriëntatie tov het vliegtuig vraagt oefening en gewenning (van je weg vliegen of naar je toe vliegen is een groot verschil bvb), enz...
de historiek van EBZW op www.baeten-as.be
Zazen
Forum Beheer
Forum Beheer

Berichtdoor vits p » vr apr 24, 2015 19:58:10

Bedankt Karel,ik zal alles meebrengen naar genk dan kunnen jullie eens zien wat ik en mijn zoon gekocht hebben.Dat zweefvliegen zie ik wel zitten voor mij
dat is een beetje rustiger ,tim is ondertussen 14 jaar en wil het iets moderner aanpakken dan zijn vader :lol: hij mag van mij gerust rc vliegen maar ik kan het hem niet leren :D .Zeker voor Tim zou ik graag iemand hebben die hem leert modelvliegen zonder dat er ongelukken gebeuren :|
Ik vlieg meer dan 30 jaar en ik mag daar fier op zijn nog nooit heb ik een ongeluk gehad.en ik wil het ook zo houden.F2B is ook ni min :) om te doen.

groetjes;

trikke.
vits p
Combat Pilot
Combat Pilot

Keer terug naar beginners