versterking F2D-team

Dit gedeelte is speciaal voorbehouden voor toestellen die lijnbestuurd zijn.

Moderator: Moderators

versterking F2D-team

Berichtdoor Jo Michiels » wo sep 13, 2017 16:01:56

Hallo beste lezer,

Ik weet dat hier ook heel wat bezoekers komen die geen lid zijn van de Limburgse Vleugels, dus daarom post ik hier ook even de mail die ik enkele dagen geleden naar alle leden heb verstuurd.

Hallo allemaal,

ik kaap even de mail van Dirk omdat ik weet dat ik hiermee (bijna) elk lid van de modelafdeling van de Limburgse Vleugels kan bereiken. Sommigen onder jullie weten waarschijnlijk van op ons clubforum dat 3 van onze leden (Nino Usala Usala, Natalia Dementieva en ikzelf) lijnbesturing combat vliegen. We vliegen grotendeels in 2 klassen (1/2A dieselcombat en de FAI-klasse F2D). Het voordeel van een klein team is dat je elkaar door en door leert kennen en dat je op elkaar ingespeeld geraakt. Maar er is ook een groot nadeel... Een standaard combat-team bestaat uit 1 piloot en 2 pitmannen/pitvrouwen. Een piloot is, net zoals in andere sporten, helemaal niets zonder zijn pitcrew. En daar lopen we tegen een beperking aan. Aangezien wij tijdens wedstrijden voor elkaar pitten als we zelf niet vliegen, is het wel heel erg druk en krijgen we amper tijd om ons op een volgend gevecht voor te bereiden. Dit legt een onnodige druk op elk van ons en beïnvloedt waarschijnlijk ook onze resultaten. Voorbereiding is zeer belangrijk en een paar extra handen tijdens de voorbereiding en tijdens een gevecht zou meer dan welkom zijn. Ik weet dat de kans klein is maar ik waag het er toch op. Misschien is er iemand onder jullie die het ziet zitten om eens te kijken wat onze sport nu juist inhoudt en eens van dichtbij wilt meemaken welk materiaal wij gebruiken, welke voorbereiding en welke acties tijdens een gevecht nodig zijn? Misschien is er wel iemand die de ambitie heeft om enkele keren per jaar ons team te versterken? Ik kan niet ontkennen dat F2D een zeer technische discipline is maar het is zeker geen "rocket science". Veel acties van de piloot, maar zeker van de pitcrew zijn ook aan regels verbonden maar al doende leert men. Heb je voeling met zeer snelle motoren, beschik je over een goed inzicht qua veiligheid en heb je een basisconditie (enkele spurtjes trekken op gras...) dan is F2D iets voor jou. Wil je dit eens komen proeven mag je me altijd een mailtje of sms sturen en dan spreken we wel af op onze volgende trainingsdag.

Hartelijke dank voor jullie aandacht!

Sportieve groeten,

Jo
Jo Michiels
First Command Pilot
First Command Pilot

Keer terug naar Lijnbesturing